Trip over.the.seas

June 08, 2013


Assalamualaikum


First tempat yang ema nak pergi dengan tujuan melancong ialah Jepun.Kenapa Jepun tak Korea?=_=- itulah kata orang bila ema sebut macam tu.Jepun dengan budaya,kemodenan,masyarakat dia,spectacular VIEW dll.Alhamdulillah,bila dengar nak pergi Jepun.I'm soo excited.Dapat pergi Jepun kot musim cuti sekolah nie.Lebih-lebih lagi kita dah masuk penghujung musim bunga lepas tu musim hot hot.Musim Bunga bila bunga sakura berguguran jatuh dan awan biru berkepul-kepul di tambah lagi dengan background mt.Fuji. Subhanallah.Cantikkan.Kat rumah Ema ada pokok bunga kertas dibayangi Bukit Berangan jer.normal view...
Best la mak saudara ema dapat sekeluarga pergi Jepun minggu lepas selama seminggu untuk vacation..syoknyer.


Hiasan semata-mata


Jadi....itu vacation trip aunt ema.Trip famili Ema.Ikut pergi treasure hunt ke Port Dickson.Lepas tu,berhabis duit ambil angin di Genting.He3.Dah kira macam overseas like ..over the hill.


Kami naik kapal terbang menuju ke perhentian pertama untuk transit.Tak jauh.kemaman sahaja.Kat situ,berehat semalaman sebelum treasure hunt start awal pagi next day.Pagi tu,kami melepaskan pirates-pirates untuk cari treasure tersembunyi di sepanjang jalan.

Boarding kapal terbang terus ke Port Dickson.Bila dah sampai Port Dickson...berguling la jawabnya dengan adik-adik ema yang tak keruan nak terjun dalam laut buatan manusia..tepuk-tepuk air jer.Tak pandai lagi berenang macam kakak dia sorang nie....



Bla bla bla.Next day,barulah penyampaian hadiah untuk pemenang.RM1500 untuk juara tu.tapi pirates lain sedih sebab juaranya pirates yang sama hampir setiap tahun.Experts one.

Lepas tu,barulah kita panjat bukit nak ke Genting Highlands.
Tak kan nak melepak kat dalam bilik jer kot.Suhu kat atas 18 celcius.Malam lagila sejuk.tapi kami pendaki yang kental..last sekali kami jumpa dengan ulat  gergasi.Series sloww sangat.tapi ramai yang nak menawan ulat tu so kena ambik nombor dan beratur la dalam 30 minit..

That is puncak genting from awana view



Next day.Kami sangat lelah nak panjat lagi.so naik kereta tergantung.Naik ramai,turun tak ramai.Yang tak tahannya dia berhenti  tengah jalan.terhuyang -hayang kereta.Yang gayat dah menjerit kot..
mahal mahal.sangat mahal.dengan pendaki yang ramai kat pit stop atas ditambah lagi dengan harga keseronokkan yang mahal tak terhingga di musim cuti sekolah nie,RM54 dewasa tu.Cancella nak masuk kat playground luar.Ambil pictures sudahla.



So.tak akan tu jer?..Akhir sekali,barulah Ema dapat merasai pengalaman berada di Jepun dengan suhu mencecah -6 celcius..Baju sejuk dahlah tak boleh tutup,kasut but pulak macam senipis kain batik.Tapi 40 minit berbaloi la.dah masuk 5 minit pun rasa macam berkurun lamanya.Ema suka sejuk tapi ini terlampau sejuk.Macam manalah nak honeymoon kat Jepun nanti.HAK3.Muka sesorang ada yang dah macam Rudolph berhidung merah.



look at me @_@


Tapi bila trip dengan famili berlapan,tak  semuanya akan berjalan dengan happy.dengan budak kechik campur dewasa.memang sangat mencabar.kaching$ kaching$..Teringat pulak trip ke dunia cosmo dengan roomates.






3 comments:

  1. pantai port dickson lawo ke? ke lawo ag pantai airport haha

    ReplyDelete
  2. untung lerr org tu... jalan-jalan~ hehe

    ReplyDelete

Saya komen

Powered by Blogger.