My Lil' Sis SPM 2019 Result

March 05, 2020


Assalamualaikum
KTCC bila nak buka Watson and Daiso ni....


From Harian Metro Online


Adik Ema ambil keputusan SPM hari ni. Plan nak join sekaki ke sekolah, nak jumpa cikgu-cikgu yang dah lama tak terjumpa, tapi parents rushing,Ema duduk kat rumah sahaja. .. well..apapun, Alhamdulillah, capai sasaran yang diinginkan.. 🎊🎊Lempar confetti banyak-banyak 🎊🎊. Rezeki adik Ema ditemubual Harian Metro, dalam snippet artikel tu;


Katanya, setiap orang mempunyai kemampuan menghafal serta cara tersendiri untuk belajar, dan ia bergantung kepada diri masing-masing.



Well, true. Cara study berbeza from one person to another, like finding your own skin care routine. Ema sekarang tengah cari skin care routine yang sesuai untuk kulit Ema yang berminyak-sensitif.  Satu produk/brand penjagaan kulit mungkin berkesan pada A tapi tak berkesan pada B. You need to know your own skin. No one understand your own skin like you do. Same goes to study, find your own definition of comfort zone in study, bukan war zone. 


For the record, Ema teruk bab-bab menghafal. I used to memorize like a robot. Then Ema realized yang Ema salah teknik. I should learn to understand by heart before learn to memorize, then you can memorize naturally. Once you were able to retell the story in your own vocabulary, it will stay forever in your heart.....Now I know why green tea is different from matcha tea #GreenTeaEnthutiast



p/s: I have been meeting Dermatologists. I thought I have been bitten by bedbug. Rupanya my skin is developing eczema 😪. And Ordinary's Niacinamide is helping me to reduce my face oil secretion 😀. LOL. Okk. Imma stop. I'm not doing a product review. 





No comments:

Saya komen

Powered by Blogger.