21 April 2010

~penceroboh diari~

Salam pembuka bicara~
PSSSSSSSSSSTT~ema ada cerita nak dikongsikan.Nak tahu?..he3.Ema telah menceroboh diari orang tau.
Diari siapa yang menjadi mangsa?Beraninya ema mengaku.Tak takut tuannyer marah?
Nak tau diari siapa?Diari Aneesa~
Bukan Annisa @ Esha 4 ikhlas 2...Nak tau aneesa maner?2..aneesa kat bawah nie...



he3..Sudah sekian lama ema tak berdampingan ngan buku cerita.Stress dengan study jer tahun nie..rindu rase.Last2,sekolah buat anjuran jualan buku kat mat'am Al-Hana..cari jugakla buku PTS.Last2 ader banyak buku cerita Cinta + islamik(not PTS)..remuk hati ema..he3.Last2 Ema belilah 1 buku nie yang Ema raser agak menarik dari segi kandungan dan isi(kover pun come).Tidak lain tidak bukan Diari Aneesa terbitan Gedung Ilmu sebanyak 272 m/s
Fakh pulak beli majalah SOLUSI yang maner majalah islamik memang buat ema tertarik dgn setiap helaiannya..Back 2 diari aneesa..
Knaper diari aneesa?
Bez ker?
Pasal aper?
mahal x? 0.0
Kover jer comel..Isi biasa jer..


Wahai kawan2 ku,cerita aneesa memang bukan cerita novel cintan,bukn cinta islamik..tapi lebih pada persahabatan .Mungkin lebih baik ema bercerita sedikit buat kawan2 yang berminat OKK!


******
Rasa hati Aneesa betul...ada sesuatu yang menarik akan berlaku dalam hidupnya.Diari pemberian Mak Su menjadi saksi,kerana segalanya tercatat disitu
Namun,rupanya ada perkara-perkara yang aneesa tidak bersedia untuk dihadapi dan menumpahkannya ke dalam diari kesayanganyya.



Aneesa tidak bersedia untuk melihat Ika di ambang kematian kerana aneesa belum lama bersahabt dengannya.Aneesa tidak bersedia dihantui rasa bersalah kerana musibah yang menimpa Hanafi,rakan sekelas yang selalu membuatkan hatinya geram.



Aneesa juga tidak bersedia merungkai misteri sekeping kad yang dilayangkan kepadanya.Aneesa hanya yakin Allah yang mengatur semua itu.Satu demi satu sudah tertulis di luh mahfuz sebelum tercatat di dalam diarinya.Pastikan semuanya ada kebaikan...dia mahu tunggu dan lihat..


******
ohhh...macam tu sahaja ceritanya. O___0.jalan cerita biasa sahaja tu..


Mungkin Ema patut 'ceroboh' sedikit diari Aneesa nie untuk pembaca bloggerz. .SHUSSSHZ!!jangan beritahu Aneesa tau ^_^


*******

....OH,sudah lewat malam.Aneesa penat sangat.Tapi nasib baik Aneesa sudah solat isyak.Umi selalu berpesan,segera solat sebaik habis laungan azan.Jika berlengah-lengah,nanti malas hendak solat.Meninggalkan solat pula,dosanya besar.Semasa Rasullah SAW diangkat ke langit pada malam israk mikraj,baginda melihat sekumpulan manusia menghantukkan-hantukkan batu besar pada kepala mereka sehingga kepala mereka berkecai.Ini merupakan balasan bagi mereka yang sengaja meninggalkan Solat.Takutnya.Aneesa akan sentiasa pastikan solat Aneesa cukup lima waktu....

*******

...Syukur ke hadrat Allah SWT.Aneesa kini sudah berada di makkah.kami baru sahaja tiba dari madinah.aneesa tidak sempat hendak menulis diari ini di madinah kerana tidak ada masa yang terluang.Aneesa seakrang berada di dalam bilik hotel penginapan kami terletak hampir dengan Masjidil Haram .Ini memudahkan kami menunaikan solat fardhu secara berjemaah.Kali ini aneesa dan umi berkongsi bilik dengan 2 orang jemaah wanita tidak seperti di Madinah.Dengan izin Allah,aneesa dan umi ditempatkan sebilik dengan ibu saudara Ejah......

*******

..Sesiapa yang membaca ayat surah Al-Ikhlas sebanyak 3 kali umpama dia sudah khatam Al-quran.Se-kiranya begitu,setiap kali selepas solat fardhu,Aneesa akan membaca 10 kali surah Al-Ikhlas dan Aneesa juga akan membaca ayat kursi.Ayat kursi juga elok diamalkan.Sesiapa yang membacanya akan sentiasa beraada dalam pemeliharaan Allah SWT.membaca ayat kursi setiap kali selepas solat fardhu juga membolehkan sesorang itu masuk syurga..

*******

...Gara-gara makan laksa buyung petang semalam,badan aneesa terus gatal-gatal.Ada kesan macam gigit nyamuk di seluruh badan aneesa.Gatal sangat.Apabila kesan itu digaru,ia akan menjadi lebih besar.Puas Haziq mentertawakan aneesa.Jahat Haziq!...

*******

.....paling sedih sekali ialah apabila Ejah kata,"Ejah tidak perlukan Aneesa lagi dalam hidup Ejah."......

p/s:He3..Ema suke tengok muke Fakh bile 'dipermainkan' Ema..Ema dah suke seorang?HAHAHAHA...lawak2~:))

No comments:

Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...