Majlis Khatam Al-Quran

Assalamualaikum

Akhirnya.Tamat lagi satu acara tradisi senior SMKA Tok Jiring sebelum tamatkan alam persekolahan untuk selama-lamanya...- ayat siapa eh tadi yang berucap? -

Majlis khatam al-quran seperti biasa di Dewan Abbas dimana semua pelajar Form 5 mengambil bahagian.Acara biasa2 jer,start dari berarak dari musolla an-naim sampaila masuk dewan abbas.Semuanya comel2 belaka..HUK2.handsome2 dan cantik2 belaka tak kisah apa warna yang diorang pakai.Yang putera,pakai baju putih suci bersih ..Yang Puteri,berebut-rebut nak nak dapatkan baju kurung ungu PREP asrama,tak kisahlah kaler tudung tak matching tu.

acara bermula dengan ucapan umpama kereta api oleh Ayah Din yang tetap unggul semangat lagi ringkas,Tuan Pengetua yang sarat  dengan isi penyampaian umpama berada dalam kelas(sori pengetua,ema ngantuk tadi) dan terakhir oleh En.Wahid B. Setia dari KPM,panjang,berpengalaman,berilmu lagi berwawasan..
Betul-betul menguji kesabaran dengan muka anak2 mama kiri dan kanan yang kebuluran belako.Makanan depan mata,tak dapat nak kaut.
Majlis khatam AQ diketuai oleh Ustaz Che Alias dan diiringi pelajar lain.
Alhamdulillah.Semua berjalan lancar.Majlis diteruskan dengan penyampaian hadiah kepada Tokoh-tokoh pelajar KKQ - yang kumbangnyer dah tak lain tak bukan hanyalah satu.Si Bunga pulak adalah Cik Syahirah Farhanah yang cool sokmo2 tu..
Dan juga penyampaian cenderamata dan sijil kepada Setiap kelas yang diwakili oleh ketua kelas.
Oleh sebab ketua kelas ema telah memecat dirinya sendiri dan juga terdapat 'udang di sebalik mee',En Adam terpaksa naik ke atas pentas untuk ambil hadiah.Salah satu 'cara untuk meningkatkan keyakinan dan penampilan En.Adam ' - dengan menjadi ketua for the last minute =_____=

Okklah.Esok Ema KEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KEM kat Telaga Batin aka Scouts INN (setelah dinaik taraf)
Hem..tak apalah,asalkan ema boleh kumpulkan segala ilmu yang diperlukan untuk menghadapi SPM

(pesanan imam Baqi' kepada imam Syafie)
Peliharalah hatimu daripada melakukan maksiat kerana ilmu tidak akan melekat pada hati yang diselubungi doas


p/s:YA ALLAH..kojo BM!BM !!BM!!!banyak kene buat..nak list belako 7 contoh teknik imbas muka,17 cnth imbas kembali,15 cnth unsur saspens n 3 cnth monolog dalaman yang terdapat lam novel 'Renyah'..=_____________________=.HELP ME!


No comments:

Saya komen

Powered by Blogger.