21 July 2011

What to do


Assalamualaikum


Ema ingatkan.Bila dah lama tak tengok benda tu.Ema boleh la rasa,rilex..cool..tenang.Dan go on with my life like always la..Tapi,tadi ema terpaksa mengulang balik "tragedi" lampau yang mengacau pemikiran yang masih waras nie..Kene buat pilihan yang sukar untuk meneruskan kehidupan...




Ema nak pergi U mana lepas graduate high school???


Hai Cik Fakhriah.Terima kasih kerna membawa diriku ke bilik kaunseling yang dipenuhi dengan pamplet U.Sini sana semua ada  info pasal U.menggerunkan.Kata nak ambik borang ujian personaliti,sekali ambil segumpal pamplet U.Fakhriah rileks la sebab memang dah sure nak masuk program apa.Almaklumla,ada 1 program jer yang ditawarkan untuk bidang tu.Tak banyak cabang macam pendidikan dan sains nie.

Apa yang nak dipilih.Dah jelas.Tapi,ada anasir luar yang menganggu.Tak tahu pah ema nak pilih mana satu.Nak pergi U nie,tak ada program yang diminati.Nak pergi U ada tawar program nie..tapi,berat pulak nak pergi U tu. =(
Ape la ema ni,u pun pilih2 jugak.

Jadi.Ema tak tahu nak buat apa sekarang.Nak masuk Matriks ker.Masuk asasi ker untuk terus pergi Ijazah Sarjana,atau masuk diploma.?Ijazah tu mesti,WAJIBUN kene sampai tahap tu.Master.Insya-allah.

Pendidikan.I LOVE YOU!
tapi,kenapa cabang awak banyak sangat ah.
Jadi international Super Spy kan bagus.Tak banyak cabang.....^_^
Yang pasti,Ema nak ambik belaka semua borang U.isi belaka.Ikut program Sains.Nak jugak sains.Math best jugak.Tapi,kepala otak ema tak segenius dan secomplex Faiz Hatim.=__=
Kalu ambik math.Ema rela ngajar Math untuk sekolah menegah lower form.Haks3.
Kalu ambik pendidikan.Nak tunggu lam bebebebebebeberapa tahun,dapat DG Tinggi2.Ema nak pergi terus apply pensyarah IPG dato' razali pun ok dah tu~~PEACE~~

Jadi Pensyarah?
Erm,...ema nak pergi UIA ..Tak ada pulak program yang menarik2 lam sains.Yang ada pun>.<,untuk yang nak jadi doktor pulak jer program tu.
Ema tak nak doktor.SAY NO TO DOCTOR!!
An apple a day keep the DOCTOR away


USIM lagi la tak ada program yang ema nak..



Jadi...
Perlukah Ema kene pergi kaunseling sesi ke-2???

HUHUHUHUHUHUUUUUUU..T.T

WHAT TO DO

FAKHRIAH!
TEMAN SAL G JUPE CIK ROHAYA ..
HEHEHE

p/s:Kalau baca Post nie,bagi reply deh fakhy neh~Teman ah T.T.ambe takmboh sorang . Jadi cam kayu balak depan cikgu kekgi.Lagipun,jadi rasa menakutkan pulak waser..





4 comments:

eclipsesweet said...

SAY NO TO DOCTOR??

oh no..... :)

Ema said...

Oh my...He3

Fizah say YES to Doctor...

Sal say NO to doctor ^_^

uwmaisarah said...

hahaha,

ema,

choose the best :D
think of the future ^^v

imaginasi penting jugak ni,
hehehe :D

all d best :P

Ema said...

Choose the best kak Sarah!

Imaginasi dah ada..Just want to make it to reality..Susah jugak eh..berangan jugaklah senang.^_^

Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...