16 May 2011

Sambutan Hari Guru 2011


Assalamualaikum

SELAMAT HARI GURU 
kepada semua warga pendidik DI MALAYSIA~
kususnya warga pendidik sekolah Ema~

Syukran kepada Semua warga pendidik  yang telah mengajar Ema sejak Ema dari kelas 1 rahman,2 ikhlas,3 kauthar,4 kauthar dan kelas Ema sekarang

Terima kasih banyak2 kerana memberi bimbingan kepada Ema untuk mengorek ilmu yang ada,memberi nasihat untuk pedoman hidup dan memberi semangat dan juga ~kasih sayang~
Cewah..errrrr...Ema tak ada madah2 untuk dikatakan..
Hanya penghargaan buat cikgu sahaja yang Ema dapat berikan
Kejayaan di dunia ini adalah untuk segala bakti yang cikgu curahkan
Kejayaan di akhirat adalah kerana bimbingan cikgu kepada kami semua

*******

Masuk pulak bab sambutan hari guru dekat sekolah tadi..okkkk...secara ringkasnya,jadual ema tadi ialah

7.30 - 8.10 a.m.   : Bacaan Yasiin , Solat Hajat,Dhuha dan Taubat
9.00 - 10.30 a.m. : Sambutan di dewan.Mendengar perutusan dari VVIPP MAS.Ucapan.
10.30 - 11.30 a.m. : MAKAN.(boleh aiskrim percume sutir..terima kasih)
11.30 - 12.30 a.m. : Ceramah ilmu (ngantuk Ema tadi..main galok2 ngan fakhriah jerla jadi segar balik :P)...
12.30 - 1.30 p.m. : persembahan nasyid,(~keluarga bahagia)deklamasi sajak, penyampaian hadiah
1.30 - 2.00 p.m : solat Zohor berjemaah
3.00 p.m. : balik~~~~


Betapa ringkas dan penuh manfaat sambutan tahun nie kan.Sedih jugak Ema tahun nie...Tak ada cikgu yang main bola,isi air lam botol,main tipu2..gelak2,main macam budak..gimik yang meriah gitu,ishk3.Tak ada pulak hadiah2 cabutan yang lumayan macam tahun lepas untuk cikgu,tak ada persembahan menarik yang menghibur hati..tak ada gerai jualan...Ais blended..

Yang Ema series memang nak naik anginnnnnnnyer,orang laki la...
tak hormat majlis ngan tak hormat cikgu.Maaflah,tapi ema tak kisah kalau diorang nak marah ema sebab perbuatan anda semua memang tak beradab
Cikgu molek cakap depan.Cikgu molek jer buat announcement suruh rehat 30 minit..Pengetua ngan PK lain molek jer duduk kat atas pentas.Cikgu tengok jer anda dari atas.Cikgu bersabar jer dengan sikap anda.
Anda pulak la yang melarikan diri.Andala pulak yang meninggalkan majlis sewaktu cikgu membuat ucapan.sewaktu pengetua dan cikgu2 lain masih duduk kat atas pentas..sebelum bacaan surah al-asr dan tasbih kafarah.Semua laki hilang pi mane?
Maaflah kerana menceritakan keburukkan sekolah Ema sendiri,namun realitinya,ramai lelaki bersikap begitu sewaktu majlis diadakan..
Namun,ramai tengok muka adik2 junior F1,abang2 senior pah mane entah.tak datang sekolah?(sibuk study kot)

~lalallala~Tak nak cakap panjang..kontroversi pulakkan....Huk3..

****

Balik sekolah tadi tanya mak..

Ema : Ma main apa kat sekolah tadi?
Mak  : Main bowling kelape...Satu pun tak kene...

Ha3~suka Ema bile dengar aktiviti sekolah lain..Jeles la tengok sambutan hari guru kat sekolah Balqis..aish..
Nak ngubat kerinduan,ema bermainlah badminton - yang jarang sekali ema  main..nak tukar mood.Add math luse.Stress..
Lepas main ngan adik,Mak terus ambik raket adik..
"ma nok wak mende pulok tu.."

Wah!Terus berada dalam posisi gaya Lee Chong Weinya.~ha3,pokok tak siram habis lagi tuu~
Terus bermain bawah porch keretea..
Main..main dan main...
Suke tengok mak main..Ha2,tak pernah dalam hidup Ema,ema bermain badminton ngan mak.First time tu.
Macam2 gaya mak buat  ngan dalam pakaian  kain batik..Kite adik beradik suke jer.
Tukar tempat permainan.Bulu tangkis asyik langgar tiang porch.Main pulak atas rumput..
WAHhh!bebas sekali gaya kami,tersembang atas rumput ada,gaya pari2 pun ada.jiran yang lalu depan rumah tengok mak pegang raket badminton,suke jer..
Main dan terus main..Sampailah..
Bulu tangkis jatuh atas bumbung.
jolok dengan gerat(?) nak jatuhkan bulu tangkis tu..

Tamat la permainan dengan kekalahan Ema
dengan mata ,18 - 17  (budak 7 tahun yang kira pakai tangan tuu..)

p/s:Esok kelas kimia tu..masuk periksa sampai bab redox tu.Bab carbon compund pun belum habis..Aish..


No comments:

Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...