11 August 2011

Sedihnya..



Assalamualaikum..

Ema tak nak luahkan yang ema sedih sebab peperiksaan yang sebelum nie walaupun ada yang tak oknyer cam peperiksaan paper 1 sejarah..

Tapi sebab yang lebih mendukacitakan...
Pasal kawan baik ema masa sekolah rendah dulu yang masih sesekolah menengah ngan ema..
tpi,kitorang tak rapat dah macam dulu.Tapi,masih contact.Cuma tak serapat dulu..
Yang sedih lagi kecewa T.T..dia dah berubah..
dia tak macam kawan yang ema kenal dulu...
Dia tak jahat!maksud ema,perubahan sikap dia ke ema..
dingin tak berapa dingin..masih lagi cakap cam biasa..
Cuma,yang buat ema rasa tak tahan sedih,kalau ema nak join dia ngan kawan baik dia , selalu dia suruh ema lari..

"g lari oh.."
"duk jauh...g duk jauh.."
"Ce bagi orang privasi sket..."

Hati kawan mana tak sedih,bila kawan yang ema cherish,kawan yang ema sayang masa sekolah rendah,kawan yang....ema rasa beruntung kawan dengan dia dulu2 tiba berbah sikap..

Ema ingat dulu2 masa sekolah rendah,dia buat karangan kawan baik pasal ema..Terharu betul..*_*
Tapi,kenapa sekarang nak bersikap pelik ke saya?

Dan yang paling ema...sakit hati...dia sebut perkataan yang ema BENCI sekali kalu orang cakap benda tu ke ema..

"La....Salma kan Ka*a...bla bla bla..."

Ayat tu bukan mainan buat orang terutama ke ema..Ayat tu macam nak kabo ema nie "bahagia" sangat la kalu dah ka*a...
Semua benda beres la kalu ka*a?
Apa yang ka*a sangat?
harta?iman?budi?ilmu?

Jadi,janganlah bangkitkan kemarahan ema kalu sebut ayat tu..Ema tak tahu selama mana ema boleh tahan..insya-allah.selagi iman masih ada dan harap dapat dikukuhkan lagi pada bulan ramadhan yang umpamanya satu anugerah hebat Allah berikan pada umatnya..

Tapi..
Ema tak nak berdiam diri saje..
Dia kawan ema yang ema sayang dari kecil lagi..
Jadi,dari pendam dalam..
Insya-Allah,ema luahkan pada dia..
hari raya nie peluang yang baikkan....ha3..........
..............................




p/s:malu eh..Tidur kat pondok nunggu jap pas exam math 2..sedar2..Ya ampun,cikgu aziz Sej ada depan..malu eh..Cg Aziz suke pelik tengok ema lepas ema bangun.Nasib baik sempat cover diri.Cikgu cikgu..tak sopan la ema main tido dpn cikgu(padahal sengguk okmo lam kelas cikgu - cikgu ingat ema kelas cg Zawaiyah =.="(4ak) 



No comments:

Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...