26 February 2012

Yang mana satu saya #1



assalamualaikum


Hari nie kita main game.Yang mana lebih baik atau ,yang manakah saya?





Lihat sahajalah.Senangkan.Walaupun nampak tipical.Kat mana sahaja anda jalan.Pasti ada model nie.Ataupun,kedua model dia atas adalah anda?


Okk.Kita bagi nama yer.Yang si Hijau kita panggil - Sarah.Yang biru kita panggil Amira.Ke nak panggil nama lain.Ikut korang la.Sarah dan Amira nak pergi jalan-jalan pakai baju kurung.Tiba-tiba diorang terkena "spotcheck".Spotcheck Ema, - "yang mana satu saya"


 Antara Sarah dan  Amira,yang mana satukah anda?Jom kita tengok checklist.Yang mana satu  lebih baik dari yang satu.menepati tak citarasa sebenar ...


→  Tudung tidak ketat sehingga menampakkan bentuk lehernya
→ Tudungnya menutupi dari kepala sehingga melepasi bahagian dada
→ Pakaian tidak ketat .Jika tidak,dia sebenarnya tidak memakai apa-apa - bertelanjang =__=
→ Pakaian tidak menunjukkan bentuk tubuh badan seperti perut umpama gelas ,pinggulnya dan dadanya.
→ Mentup semua anggota badan  kecuali TAPAK TANGAN dan MUKA


Realitinya.Anda seperti Sarah si baju hijau atau Amira si baju biru?

Ingat yer.Memakai tudung tidak WAJIB....wajib kita tutup aurat.Bukankah kepala kita tu aurat,Jadi kita tutupla kepala + rambut2 dengan kain yang menepati syarak.Berlambak kain tudung kat kedai.Jangan kata harga mahal pulak ataupun cara nak pakai tudung susah,kena main belit2.Al-maklum,ikut peredaran zaman.Nasib baik telekung solat tak main belit jugak kan.=__=".


Surah An-nur Ayat 31.Terjemahannya ;Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.
Tutupla kepala.Tak kisahla dengan apa.Kain tuala,batik,kain pelikat,baju ker.Tu pun dikira tudung kan?..pakai topeng ultraman,batman,superman....papazola pun tak apa.Eh,papazola ada topeng mata jer.Teringat pulak video ustaz Azhar yang nie.Ramai dah tengok rasanya.Tak apalah.tengokla siapa yang belum lagi.











No comments:

Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...