cairo - RED ALERT!

January 27, 2011
 Assalamualaikum,

Korang semua dah baca pasal kes rusuhan di Cairo?
Ish, gambar besar terpampang  surat khabar UM Luar Negara kelmarin..
Kes Rusuhan yang berlaku di Cairo kerana rakyatnya ingin menggulingkan presiden Mesir ,Mubarak dan kerajaan ..
Kejadian tembak menembak,baling batu antara polis dan rakyat Mesir..

"Rusuhan apa plak ni?terus aku google berita hot yang baru je berlaku.Oh rupa rupanya semalam ada rusuhan besauu menentang kerajaan dan presiden Mubarak haah teruk jugalah rusuhan tu,penduduk yang merusuh membaling batu,polis pula membalas menggunakan gas pemedih mata,menembak menggunakan senapang peluru getah hingga mengakibatkan 3 orang mati dan beratus yang cedera.sekian laporan dari Syahira Ariff untuk tv3" - Syahira ni bukan dari TV3,he3..

Keadaan menjadi lebih tegang apabila ada arahan dikeluarkan supaya membunuh sesiapa sahaja yang kelihatan curiga dan yang berupaya untuk melakukan rusuhan..
Bila dikatakan membunuh,bukan main hayun pisau,gocoh2..
But SHOOT!
just a bullet!

 " Berita terbaru yang tersebar di FB, menteri pertahanan Egypt telah mengeluarkan arahan untuk menembak mana mana perusuh atau orang awam yang berpotensi untuk merusuh. Nyawa nyawa time rusuhan ni bagaikan di hujung tanduk. TEMBAK tu dude. Ingat nyawa orang ni main main ke ?Berita terbaru yang tersebar di FB, menteri pertahanan Egypt telah mengeluarkan arahan untuk menembak mana mana perusuh atau orang awam yang berpotensi untuk merusuh. Nyawa nyawa time rusuhan ni bagaikan di hujung tanduk. TEMBAK tu dude. Ingat nyawa orang ni main main ke ? "

"Kepada pelajar pelajar Malaysia yang sedang berada di seluruh Mesir, please be careful everyone. Rusuhan sekarang sedang berlaku di Cairo, Zagaziq, Tanta, Alexandria and lain lain tempat. This people now got licence to kill. Beware sisters and brothers. "

Ya Allah,
apa yang risaukan ema ialah pelajar - pelajar Malaysia yang berada di Mesir.Dan antara mereka ialah kakak Ema sendiri,
Kaklang,soh nebeng nok jalan - jalan ngorat orang arab,duduk senyap lam umoh bace buku tu... - :P,apa yang Ema cakap ni,bukan dia nak dengar pun ^_^

Alhamdulillah,laporan surat khabar pun mengatakan bahawa pelajar Malaysia yang belajar di sana tidak terjejas dengan rusuhan terbabit,cuma sekarang ni diorang sibuk nak ambil exam,dengar kata Anatomy..harap2 semua sihat walafiat..

Back to the Topic,doa-doalah kejadian rusuhan ini tidak berpanjangan dan tidak meragut lagi nyawa yang tak bersalah,sekaligus keamanan dapat dikembalikan di bumi Mesir.

Amin amin ya Rabbalalamin

2 comments:

Saya komen

Powered by Blogger.